ترید در شرایط نوسانی بازار: استراتژی‌ها و راهکارها

عوامل مختلف اجتماعی و اقتصادی می‌توانند باعث نوسانات بازار ارزی شوند. آیا نگران این نواسانات هستید؟ این کاملا طبیعی است، خبر خوب این است که ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم! برای کنترل احساسات و پایبندی به اهداف مالی تمام موارد مربوط به ترید در شرایط نوسانی بازار را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

ترید در شرایط نوسانی بازار

نوسانات چیست؟

حال که ترید در شرایط نوسانی بازار برای شما به یک معضل تبدیل شده بیاید اول بررسی کنیم که نوسانات چیست. نوسانات یک معیار آماری از تمایل یک بازار یا اوراق بهادار به افزایش یا کاهش شدید در یک دوره زمانی کوتاه است.

این روند معمولاً با انحراف استاندارد بازده سرمایه‌گذاری در یک دوره معین اندازه‌گیری می‌شود. انحراف استاندارد، یک مفهوم آماری است که میزان تغییرات یا انحراف قابل انتظار را نشان می‌دهد و جذر واریانس بازده است.

نوسانات انواع مختلف سرمایه‌گذاری بر اساس میزان و تعداد دفعات تغییر قیمت یا بازده آنها در یک دوره زمانی متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال، شاخص استاندارد اند پورز 500 (S&P 500) ممکن است انحراف معیار حدود 15 درصد داشته باشد، در حالی که سرمایه‌گذاری با ثبات‌تر، مانند گواهی سپرده (CD)، معمولاً دارای انحراف معیار تقریباً صفر است.

در زمان ترید در شرایط نوسانی بازار، بازارها با نوسانات گسترده و سریع قیمت همراه با معاملات سنگین مشخص می‌شوند. آن‌ها می‌توانند ناشی از عدم تعادل سفارشات ترید در یک جهت (مثلاً همه خریدها و عدم فروش) باشند.

سرمایه‌گذاری در ترید در شرایط نوسانی بازار

چگونه سرمایه‌گذاری ممکن است در ترید در شرایط نوسانی بازار تحت تاثیر قرار گیرد؟

سرمایه‌گذاران، به ویژه آن‌هایی که از یک کارگزار آنلاین استفاده می‌کنند، باید بدانند که در زمان نوسانات شدید، بسیاری از کارگزاران رویه‌هایی را اجرا می‌کنند که برای کاهش قرار گرفتن شرکت در معرض ریسک طراحی شده‌اند. به عنوان مثال، در گذشته، برخی از شرکت‌های سازنده بازار به طور موقت اجرای عادی سفارشات خودکار را متوقف کرده و سفارشات را به صورت دستی انجام می‌دادند.

نحوه اجرای اوراق بهادار در زمان‌های نوسان قیمت‌ها و حجم بالا نیز از جهات دیگر متفاوت است. بیاید برخی از مواردی را که به ترید در شرایط نوسانی بازار مربوط است بررسی کنیم:

تاخیر: بازارهای پرنوسان با حجم بالایی از معاملات همراه هستند که ممکن است باعث تاخیر در اجرا شود. این حجم بالا همچنین ممکن است باعث شود که معاملات با قیمت‌هایی بسیار متفاوت از قیمت بازار در زمان ثبت سفارش اتفاق بیفتد.

سرمایه‌گذاران باید از شرکت‌ها بخواهند توضیح دهند که چگونه بازارسازان با اجرای سفارش‌ها در شرایطی که بازار نوسان دارد، رفتار می‌کنند. با گسترش ترید، ما انتظار اجرای سریع با قیمت‌های مشابه یا نزدیک به قیمت‌های نمایش داده شده در دستگاه‌های اینترنتی را داریم. البته به خاطر داشته باشید که همیشه اینطور نیست.
مشکلات دیجیتالی: ممکن است به دلیل محدودیت‌های ظرفیت یک سیستم، در اجرای معاملات خود با مشکل مواجه شوید. علاوه بر این، اگر به صورت آنلاین معامله می‌کنید، ممکن است به دلیل ترافیک بالای اینترنت، در دسترسی به حساب خود با مشکل مواجه شوید.

به این دلایل، اکثر شرکت‌های تجارت آنلاین گزینه‌هایی مانند معاملات تلفنی یا صحبت با یک کارگزار از طریق تلفن برای شروع سفارش ارائه می‌دهند.
مظنه‌های نادرست: ممکن است اختلاف قیمت عمده‌ای بین مظنه‌ای که دریافت می‌کنید و قیمتی که معامله شما در آن انجام می‌شود وجود داشته باشد. به یاد داشته باشید، ترید در شرایط نوسانی بازار، حتی قیمت‌های بی‌درنگ (RTQ) ممکن است بسیار عقب‌تر از آنچه در حال حاضر در بازار اتفاق می‌افتد باشد.

علاوه بر این، ممکن است تعداد سهام موجود در یک قیمت معین (معروف به اندازه مظنه) به سرعت تغییر کند و بر احتمال در دسترس بودن قیمت مظنه‌شده برای شما تأثیر بگذارد.

چند استراتژی در شرایط نوسانی بازار

در ادامه به برخی از نکات مربوط به ترید در شرایط نوسانی بازار اشاره خواهیم کرد تا به شکل کامل با نکات آن آشنا شوید.

آرام و مثبت ماندن یک استراتژی سرمایه گذاری عاقلانه است

مانند هر موقعیتی، از تصمیم‌گیری‌های تکانشی خودداری کنید. در غیر این صورت ممکن است در نهایت سوار بر یک ترن هوایی احساسی شوید! در این زمان مواردی است که می‌تواند با سرمایه‌گذاری‌های شما اتفاق بیفتد؛ البته اگر به احساسات در تصمیم‌گیری شما نمایان شوند. به یاد داشته باشید که به ویژه در ترید در شرایط نوسانی بازار احساسات نباید وارد شوند.

وقتی صحبت از سرمایه‌گذاری می‌شود، احساسات، مشاوران مالی ضعیفی را ایجاد می‌کنند.

در طول رکود بازار، سرمایه‌گذاران خوش‌بینی وجود دارند که ممکن است احساس کنند وقتی اوضاع خوب به نظر می‌رسد، می‌تواند به سرعت به نگرانی تبدیل شود؛ تا جایی که برخی از آن‌ها وحشت می‌کنند، تسلیم می‌شوند و سهام خود را می‌فروشند. اما اینگونه است که آنها فرصت‌های بازیابی بازار را از دست می‌دهند.

با انتخاب منطق به جای احساسات، می‌توانید سریع‌تر از چرخه فعلی رها شوید و در موقعیت مالی بهتری قرار بگیرید. به عبارت دیگر، آرام و مثبت ماندن یک استراتژی سرمایه‌گذاری عاقلانه است؛ به همین دلیل مهم است که هرگز با ارزش‌ترین دارایی خود یعنی چشم‌انداز بلندمدت خود را از دست ندهید.

به راهنمایی‌های بیشتری نیاز دارید؟ مقالات دیگر ما را در دنبال کنید. ما برای شما اینجا هستیم!

از نظر تاریخی، اعداد بالا می‌روند

غیرممکن است که بدانیم بازار نزولی چه زمانی به پایان می‌رسد و چه زمانی بازار صعودی آغاز می‌شود. مدت کوتاهی پس از افت شدید بازار سهام، اغلب قبل از اینکه شتاب مثبت دوباره شروع شود، یک افزایش به همان اندازه وجود دارد. اگرچه عملکرد گذشته نتایج آینده را تضمین نمی‌کند.

آنچه پایین می‌آید باید بالا بیاید

باور کنید یا نه، بازارها اغلب بهترین بازده را بلافاصله پس از افت شدید (معروف به اصلاحات بازار) ارائه می‌دهند. به همین دلیل است که ما به سرمایه‌گذاران با افق بلندمدت توصیه می‌کنیم که سرمایه‌گذاری خود را حفظ کنند.

زمانی که بازارها دوباره رشد کنند، وضعیت بهتری خواهند داشت. برای تحلیل بازار، مقاله تحلیل تکنیکال ما را مشاهده کنید تا با تمام نکات تحلیلی آشنا شوید.

سرمایه‌گذاری خودکار احساسات شما را کنترل می‌کند

در مورد مبلغ تصمیم بگیرید و نقل و انتقالات منظم و خودکار را به حساب سرمایه‌گذاری خود تنظیم کنید؛ درست مانند افراد حرفه‌‌‌ای! این به شما کمک می‌کند، چه با معامله دیوانه‌وار تحت استرس عاطفی و چه با ماندن طولانی مدت در حاشیه بازارهای صعودی در مقابل وسوسه غلبه بر بازارهای سهام مقاومت کنید. به همین دلیل است که توصیه می‌کنیم با مشارکت‌های خودکار منظم همراه باشید.

یک مجموعه متنوع برای مقابله با شرایط غیرمنتظره بهتر است

در نهایت، پرتفوی‌های متنوع در طول دوره‌های بی‌ثبات انعطاف‌پذیرتر هستند. بخشی از سرمایه‌گذاری شما در برابر نوسانات عمده محافظت می‌شود. به عنوان یک قاعده کلی، بر خلاف سرمایه‌گذاران جسورتر، دوره‌های متزلزل بازار بر شما تأثیر زیادی نخواهد گذاشت.

در ترید در شرایط نوسانی بازار چه جوان باشید و چه در آستانه بازنشستگی، کلیدهای دستیابی به ثبات و رشد بلندمدت یکسان است:

  • به داده‌های بازگشت سرمایه‌گذاری تاریخی نگاه کنید.
  • احساسات خود را مدیریت کنید.
  • به سرمایه گذاری‌های خود دست نزنید.
  • پس‌انداز خود را خودکار کنید.

حالا که ترید در شرایط نوسانی بازار بررسی شد و اگر احساس عدم اطمینان می‌کنید، نفس عمیق بکشید و به یاد داشته باشید: براساس داده‌های 100 سال گذشته، تغییر مسیر در طول طوفان معمولا بهترین استراتژی برای سرمایه گذاری شما در بلندمدت نیست.

بهتر است منتظر بمانید تا همه چیز، از جمله امور مالی، به ثبات برسد. اگر به دنبال کسب تجربه بیشتر در اشتباهات تریدنیگ هستید، مقاله بررسی اشتباهات رایج تریدرها را مطالعه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا