آموزش AMM در کوینکس در اپلیکیشن گوشی

آموزش AMM در کوینکس در اپلیکیشن گوشی بسیار ضروری است، زیرا امکان دسترسی به بازارهای مالی رمزارز را در هر زمان و مکانی فراهم می‌کند. AMM یا Automatic Market Maker به معنای بازارساز خودکار است. این بازارسازها امکان معامله رمزارزها را بدون نیاز به سفارش خرید یا فروش دیگر کاربران فراهم می‌کنند. در واقع AMM ها مانند یک صرافی هستند که همیشه آماده خرید و فروش رمزارز با نرخی هستند که بر اساس عرضه و تقاضا در بازار تعیین می‌شود. باید توجه کنیم که اپلیکیشن گوشی کوینکس ابزاری قدرتمند برای دسترسی به این بازارسازها و انجام معاملات آسان، سریع و ایمن رمزارزها است. پس آموزش کامل آن حیاتی است. در ادامه این مقاله به بررسی آموزش AMM در کوینکس در اپلیکیشن گوشی می‌پردازیم. همراه ما باشید.

صرافی کوینکس چیست؟

صرافی کوینکس (Coinex) یک صرافی آنلاین برای معامله ارزهای دیجیتال است که در سال 2018 تأسیس شده و یکی از معتبرترین و قابل اطمینان‌ترین صرافی‌های دنیا به شمار می‌رود.

ویژگی‌های کلیدی صرافی کوینکس:

  • امنیت بالا، حفاظت چندلایه‌ای و ذخیره‌سازی سرد ارزها
  • پشتیبانی از بیش از 500 جفت ارز معتبر
  • کارمزدهای اندک معاملاتی
  • امکان معامله آسان با ویژگی بازارساز خودکار (AMM)
  • سرعت بالای پردازش تراکنش‌ها و سقف معاملات بالا

صرافی کوینکس با ویژگی‌های خود، یکی از بهترین صرافی‌ها برای معامله توکن‌های دیجیتال به شمار می‌آید.

صرافی کوینکس چیست؟
صرافی کوینکس چیست؟

بازارسازی خودکار یا AMM چیست؟

Automatic Market Maker یا بازارساز خودکار، ابزاری نوآورانه در دنیای ارزهای دیجیتال است که امکان معامله آسان‌تر دارایی‌های دیجیتال را فراهم می‌کند. AMM در اپلیکیشن کوینکس، کاربران را قادر می‌سازد تا بدون نیاز به طرف معامله، دارایی‌های دیجیتال خود را معامله کنند. به این صورت که با قرار دادن سفارش خرید یا فروش، بلافاصله بر اساس قیمت جاری بازار، معامله انجام می‌شود.

AMM این امکان را با استفاده از الگوریتم هوشمند و مخزن ذخیره سازی توکن‌ها فراهم می‌کند. به کمک AMM می‌توان به راحتی و با سرعت بالا، توکن‌های مختلف را در اپلیکیشن کوینکس معامله کرد.

الگوریتم AMM در صرافی کوینکس

صرافی کوینکس از الگوی «بازارساز مداوم محصول» بهره می‌برد که به این معنی است کاربران باید دو ارز دیجیتال متفاوت را در استخر نقدینگی سپرده‌گذاری کنند و حاصل‌ضرب موجودی جفت ارزها ثابت می‌ماند.

کوینکس از دو الگوریتم مجزا استفاده می‌کند:

الگوریتم اول، «بازارساز مداوم و نامحدود محصول» است که بیشتر در بازار ارزهای دیجیتال غیر از استیبل کوین مانند CET/USDT به کار می‌رود. این الگوریتم بدون توجه به نوسانات قیمت، نقدینگی نامحدودی را تأمین می‌کند.

الگوریتم دوم، «بازارساز مداوم و محدود محصول» است که عمدتاً در بازار استیبل کوین‌ها مثل USDC/USDT به کار گرفته می‌شود. این الگوریتم نقدینگی را در محدوده قیمتی مشخصی فراهم می‌کند و کارایی سرمایه‌گذاری را افزایش می‌دهد.

استخر نقدینگی چیست؟

استخر نقدینگی مجموعه‌ای از دارایی‌هاست که در بازارساز خودکار مورد استفاده قرار می‌گیرد. بر اساس الگوی «بازارساز مداوم محصول»، مجموع ارزش توکن‌ها در استخر باید ثابت بماند. تأمین‌کنندگان نقدینگی با اضافه کردن نقدینگی، می‌توانند ۵۰ درصد کارمزدهای معاملاتی تولید شده در آن استخر را دریافت کنند.

سود روزانه نیز به استخر اضافه می‌شود و هنگام خروج نقدینگی قابل برداشت است.
هر جفت ارز معاملاتی در بازار بازارساز خودکار، استخر نقدینگی مجزایی دارد که شامل دو دارایی پایه است و قوانین معامله و افزودن/کاستن نقدینگی را اعمال می‌کند. قانون اصلی این است که ارزش کل ثابت بماند، بنابراین وقتی مقدار توکن A کم می‌شود، توکن B باید افزایش یابد:
X * Y = K

بازار (جفت ارز) بازارساز خودکار چیست؟

بازاری که از بازارسازی خودکار پشتیبانی می‌کند، بازار بازارساز خودکار نام دارد. این بازارها در مقایسه با بازارهای معمولی، ساختار کارمزدی متفاوتی دارند. در این ساختار، امتیازات VIP برای کاهش کارمزد اعمال نمی‌شود و استفاده از CET برای کاهش هزینه‌ها نیز امکان‌پذیر نیست.

نرخ کارمزد بازار بازارساز خودکار به شرح زیر است:

  • انواع کاربران/نرخ بازار ارزهای غیراستیبل/نرخ بازار استیبل‌کوین‌ها
  • حساب‌های عادی: 0.3% / 0.1%
  • حساب‌های بازارساز
  • میکر: 0%؛ تیکر: 0.3% / میکر: 0%؛ تیکر: 0.1%

ویژگی‌های بازارسازی خودکار عبارتند از:

1- دریافت سهمی از کارمزد معاملات
2- جمع‌آوری روزانه سود و برداشت یکجا
3- دسترسی آزادانه و بدون محدودیت به واریز/برداشت نقدینگی

چگونه از بازارسازی خودکار (AMM) درآمد کسب کنیم؟

درآمد AMM کوینکس عمدتاً از کارمزدهای برگشتی معاملات تأمین می‌شود. هر کاربری که نقدینگی به استخر AMM واریز کند، می‌تواند تا 50 درصد کارمزد معاملات بازار را متناسب با سهم نقدینگی خود دریافت نماید.

به عنوان مثال در بازار CET/USDT:

فرض کنید کارمزد معاملات این بازار طی یک ساعت 10 هزار تتر باشد. اگر سهم نقدینگی شما 1 درصد کل نقدینگی استخر باشد، درآمد شما برابر است با:

100 Tether = 1% * 100% * 10,000

یادآوری: نرخ کارمزد معاملات در تمام بازارهای CET برابر 100 درصد است.

چه بازارهایی از AMM پشتیبانی می‌کنند؟

در حال حاضر کوینکس بیش از 700 بازار AMM دارد. برای آشنایی بیشتر با این بازارها از جمله نقدینگی کل، ارزش 7 روزه و درصد بازدهی، می‌توانید از [اینجا] دیدن کنید.

نکات:

1- در آینده جفت‌های معاملاتی بیشتری به بازارهای AMM اضافه خواهند شد.

2- تأمین‌کنندگان نقدینگی در بازارهای CET/USDT، CET/BTC، CET/BCH و CET/USDC می‌توانند 100٪ کارمزد معاملات را دریافت کنند. برای سایر بازارها این میزان 50٪ است.

آموزش نصب اپلیکیشن صرافی کوینکس در اندروید

برای نصب اپلیکیشن صرافی کوینکس در گوشی‌های اندرویدی، کافی است تا از طریق گوگل پلی {لینک دانلود} به این امر بپردازیم.

آموزش دانلود و نصب اپلیکیشن صرافی کوینکس در اندروید
آموزش دانلود و نصب اپلیکیشن صرافی کوینکس در اندروید

پس از نصب برنامه و اجرای آن، صفحه خوش آمد گویی برنامه برایتان به نمایش در می‌آید.

صفحه خوش آمد گویی صرافی کوینکس
صفحه خوش آمد گویی صرافی کوینکس

حال وقت آن رسیده است تا وارد حساب کاربری خود شوید. اگر از قبل حسابی دارید، وارد آن شوید و در غیر اینصورت به ساخت حسابی در صرافی کوینکس بپردازید.

ورود به حساب کاربری در صرافی کوینکس
ورود به حساب کاربری در صرافی کوینکس

همه چیز آماده است تا با دنیای ترید ارز دیجیتال رو به رو شوید.

نحوه دسترسی و آموزش AMM در کوینکس در اپلیکیشن گوشی

راه‌های دسترسی به بخش AMM در صرافی کوینکس به شرح زیر است:

اول از همه می‌توانید وارد پروفایل برخی از جفت‌های ارز شوید. در صفحه معاملات مشاهده خواهید کرد که علاوه بر دفتر سفارشات، گزینه‌ای به نام استخر نقدینگی (Liquidity Pool) نیز وجود دارد که همان بخش AMM صرافی کوینکس است.

از منوی Asset نیز می توان به گزینه AMM دسترسی داشت. صرافی کوینکس این بخش را جدا کرده و جفت ارزهایی که این قابلیت را دارند، از این منو هم قابل دسترسی هستند.

نحوه دسترسی و آموزش AMM در کوینکس در اپلیکیشن گوشی
نحوه دسترسی و آموزش AMM در کوینکس در اپلیکیشن گوشی

حال، در ادامه گزینه AMM را انتخاب کنید:

انتخاب گزینه AMM
انتخاب گزینه AMM

صفحه مربوط به AMM برایتان به نمایش در می‌آید:

AMM
AMM

چگونه می توان جفت ارزها را به استخر نقدینگی وارد کرد؟

برای وارد کردن جفت ارزها به استخر نقدینگی یا Liquidity Pool، می‌توانید از راه‌های زیر استفاده نمایید:

  1. از طریق منوی Exchange: با ورود به منوی Exchange و در قسمت Liquidity Pool، می‌توانید به هر یک از جفت‌های ارزی که قابلیت دسترسی به این امکان را دارند، دسترسی یابید.
  2. از طریق منوی AMM Account: این گزینه در سمت چپ صفحه قرار دارد و با ورود به آن، به لیست جفت ارزهایی که این امکان را دارند، دسترسی پیدا خواهید کرد.

درباره‌ی کارایی بخش AMM در صرافی کوینکس، لازم به ذکر است که دفتر کل به نام Liquidity Pool با دفتر سفارشات معمولی متفاوت است. در این دفتر کل، صرافی به صورت خودکار قیمت برای خرید و فروش تعیین می‌کند. در حالت معمولی، هر فروشنده و خریدار قیمت معامله خود را تعیین می‌کنند، اما در صرافی‌های غیرمتمرکز، روش بازارسازی خودکار به کار می‌رود. این به کارگیری امکانات خودکار باعث سهولت در انجام معاملات خرید و فروش می‌شود.

چگونه می توان جفت ارزها را به استخر نقدینگی وارد کرد؟
چگونه می توان جفت ارزها را به استخر نقدینگی وارد کرد؟

ریسک بخش AMM در صرافی کوینکس چگونه است؟

ریسک در بخش AMM صرافی کوینکس مرتبط با نوسانات و تغییرات قیمت در جفت ارزهای مشارکت‌کننده در استخر نقدینگی است. در قسمت “Risk Warning” وبلاگ سایت کوینکس CoinEx، این موضوع به دقت تشریح شده و کاربران برای پیشگیری از خطرات ممکن به اطلاعات ارائه شده در این بخش توجه کرده و آن را مطالعه کنند. این توضیحات هشدارهایی در خصوص پتانسیل ریسک‌های مالی و افزایش یا کاهش سرمایه داده شده است.

با وجود اینکه بسیاری از کاربران ممکن است به نادیده بگیرند و یا به سادگی از موارد ریسکی عبور کنند، واقعیت این است که اقدامات در بخش AMM نیازمند مدیریت هوشمندانه ریسک است. نوسانات در قیمت ارزها می‌توانند باعث کاهش سرمایه شما شده یا به دنبال سودهای قابل توجهی باشند.

در صورتی که قیمت ارزها کاهش پیدا کند، سرمایه شما نسبت به زمان تأمین نقدینگی کاهش خواهد یافت. از سوی دیگر، افزایش قیمت ارزها به شما سود خواهد داد و از طریق دریافت سود از بخش AMM، می‌توانید بازده بیشتری داشته باشید. در معاملات روزانه، صرافی کوینکس سود حاصل از معاملات را بین افرادی که نقدینگی را افزایش داده‌اند، به تساوی تقسیم می‌کند.

از این رو، توجه به موارد ریسکی و انجام تحلیل دقیق قبل از شرکت در فعالیت‌های AMM ضروری است تا افراد بتوانند مسئولانه و با آگاهی به ریسک‌ها در این بازار مشارکت کنند.

مراحل ورود به استخر نقدینگی بخش AMM در صرافی کوینکس چگونه است؟

برای ورود به استخر نقدینگی بخش AMM در صرافی کوینکس، می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. روی جفت ارز مورد نظر کلیک کنید: وارد صفحه معاملات صرافی شده و جفت ارزی که قصد ورود به استخر نقدینگی آن را دارید، انتخاب کنید.
  2. وارد قسمت Liquidity Pool شوید: در صفحه جفت ارز انتخابی، به قسمت Liquidity Pool بروید که برای همان جفت ارز فعال است.
  3. روی دکمه Add کلیک کنید: در قسمت Liquidity Pool، دکمه Add را پیدا کنید و برای شروع معامله، بر روی آن کلیک کنید.
  4. مبلغ مورد نظر را وارد کنید: در صفحه ظاهر شده، می‌توانید مبلغ مورد نظر خود را در یکی از فیلدهای مربوط به ارز وارد کنید. توجه داشته باشید که نقدینگی برای هر دو ارز باید تامین شود. به عنوان مثال، اگر 100 تتر را وارد کنید، سیستم به طور خودکار معادل مقداری از ارز CET را در فیلد دیگر در نظر می‌گیرد.
  5. بزنید کلید Add: در پایان، بر روی کلید Add کلیک کنید تا به استخر نقدینگی بخش AMM وارد شوید.

توجه: حتماً اطمینان حاصل کنید که جفت ارز مورد نظر برای شما فعال استخر نقدینگی باشد و نقدینگی برای هر دو ارز تامین شده باشد، در غیر این صورت سیستم به شما پیام خطا خواهد داد.

جمع بندی

AMM یا بازارساز خودکار، ویژگی منحصربفردی در صرافی کوینکس است که امکان معامله آسان‌تر و با نقدینگی بیشتری را برای جفت‌های ارزی فراهم می‌کند. در این مقاله به بررسی آموزش AMM در کوینکس در اپلیکیشن گوشی پرداختیم. دسترسی به AMM از طریق پروفایل جفت‌های ارزی در بخش استخر نقدینگی و یا منوی AMM در صرافی امکان‌پذیر است.

کاربران می‌توانند با افزودن نقدینگی به استخر و دریافت سهمی از کارمزدهای معاملاتی، از AMM درآمد کسب کنند. البته ریسک نوسان قیمت و زیان احتمالی نیز وجود دارد. در مجموع AMM یک قابلیت کاربردی برای تسهیل معاملات و افزایش نقدینگی در صرافی کوینکس به شمار می‌آید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا