گری گنسلر، رئیس SEC، درباره ارزهای دیجیتال صحبت می‌کند

گری گنسلر، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) اخیراً در مورد چالش‌های تنظیم هوش مصنوعی (AI) و ارزهای دیجیتال در امور مالی بحث کرده است.

در حالی که هر دو فناوری به سرعت در حال پیشرفت هستند، گنسلر گفت که چارچوب‌های نظارتی برای همگام شدن با انقلاب دیجیتال مورد نیاز است.

گنسلر در مورد ظهور هوش مصنوعی، تاثیر تحول آفرین این فناوری را با ظهور اینترنت و حتی برق مقایسه کرد. او گفت که هوش مصنوعی به بخشی جدایی ناپذیر از بخش مالی تبدیل شده است و همه چیز از شیوه‌های کارگزاری گرفته تا مشاوران سرمایه گذاری را تحت تاثیر قرار می‌دهد. با این حال، SEC نگرانی‌هایی را در مورد استفاده اخلاقی از هوش مصنوعی در امور مالی، به ویژه احتمال بروز تضاد منافع، مطرح کرده است.

گری گنسلر خطرات مشابه بودن مدل‌های هوش مصنوعی در بین شرکت‌ها را برجسته کرد، که در صورت شکست این فناوری می‌تواند ریسک‌های مالی سیستمی را افزایش دهد. او با اشاره به خطرات بالقوه اتکای گسترده به ارائه دهندگان ابری بزرگ که زیربنای سیستم‌های هوش مصنوعی هستند، هشدار داد: «اگر همه به مدل‌های مشابه هوش مصنوعی متکی باشند، می‌توانیم در آینده شاهد یک بحران مالی باشیم.

در حالی که کلاهبرداری همچنان یک نگرانی اصلی است، گنسلر گفت که استفاده از هوش مصنوعی برای کلاهبرداری از مردم همچنان تحت چارچوب قانونی مشابه کلاهبرداری سنتی قرار می‌گیرد.

در مورد ارزهای دیجیتال، گنسلر تکرار کرد که فناوری‌های بلاکچین و دفتر کل غیرمتمرکز، همانطور که در وایت پیپر بیت کوین در سال 2008 معرفی شد، ذاتاً با قوانین موجود اوراق بهادار ناسازگار نیستند. با این حال، او گفت که پروژه‌های حوزه کریپتو باید با الزامات افشا مطابقت داشته باشند و از سرمایه‌گذاران در برابر تضاد منافع و تقلب محافظت کنند. وی خاطرنشان کرد که کمیسیون بورس و اوراق بهادار همچنان متعهد به اجرای مقررات است، به ویژه در حوزه‌ای که بسیاری از سرمایه گذاران به دلیل عدم شفافیت و مقررات متحمل ضرر شده‌اند. گنسلر همچنین امکان ظهور چارچوب‌های قانونی جدید برای تنظیم این بخش را تایید کرد.

گنسلر در پاسخ به انتقاداتی مبنی بر اینکه مقررات ارزهای دیجیتال SEC مبتنی بر اقدامات اجرایی است، از رویکرد آژانس با استدلال بر اهمیت قوانین و مقررات صحیح حمایت کرد. گنسلر با تاکید مجدد بر نیاز به افشای اطلاعات برای حمایت از سرمایه گذاران و حفظ اعتماد در بازارهای سرمایه، موارد مشابهی را با شرایط بازار در دهه 1920 ترسیم کرد.

در حالی که دوره ریاست گنسلر تا سال 2026 ادامه دارد، تمرکز او بر کاهش هزینه‌های سرمایه‌گذاران، افزایش انعطاف‌پذیری بازار و پیشبرد اصلاحات نظارتی در بخش‌های مختلف است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا