معامله در فیوچرز پرپچوال MoonXBT

MoonXBT یک پلتفرم معاملاتی است که هدف آن رساندن سرمایه شما تا به ماه (Trade to the Moon) با ابزارهای نوآورانه مانند معاملات اجتماعی (social trading) و قرارداد پرپچوال MoonXBT است. صرافی مون ایکس بیتی در جزایر کیمن مستقر است و دفاتری در سراسر آسیای شرقی و سایر نقاط جهان دارد. صرافی مون ایکس بیتی همچنین تیم حرفه‌ای شامل کارشناسان سیستم‌های معاملاتی امن و کارشناسان بازاریابی خارج از کشور دارد. این صرافی خدمات مشتریان و پشتیبانی 24 ساعته را نیز ارائه می‌دهند.

این صرافی انواع مختلفی از معاملات و سرمایه‌گذاری؛ مانند معاملات اسپات، معاملات فیوچرز، معاملات لیکوئید کانترکت (فیوچرز پیشرفته)، کپی ترید، ویژگی‌های پیشرفته و موارد دیگر را ارائه می‌دهد. لازم به ذکر است تمام موارد گفته شده با نقدینگی بالاتر از حد متوسط پشتیبانی می‌شوند عملاً در مقایسه با سایر صرافی‌های تجاری ارز دیجیتال، صرافی MoonXBT دارای ویژگی‌های متنوعی است و از زمان آغاز به کار خود در سال 2021 مزایای متعددی را در اختیار کاربران قرار داده است.

در صرافی مون ایکس بیتی معامله گران با تجربه و حرفه‌ای می‌توانند تا اهرم ۱۵۰ برابری استفاده کنند و برای معامله‌گران تازه‌کار که تجربه زیادی در معامله ارز دیجیتال ندارند می‌توانند کپی ترید این صرافی امتحان کنند.

فیوچرز در ارز دیجیتال چیست؟

تعریف معاملات فیوچرز یا آتی در بازار ارزهای دیجیتال کمی متفاوت‌تر با تعریف آن در سهام و کالا و… می‌باشد. در بازار ارز دیجیتال، فیوچرز تریدینگ (Futures Trading) یک روش برای کسب سود از نوسات قیمت ارزهای دیجیتال، بدون داشتن مالکیت واقعی آن‌ها است. در واقع، معاملات فیوچرز در بازار کریپتو به کاربران اجازه می‌دهد تا روی قیمت آینده یک رمز ارز مشخص، شرط‌بندی کنند.

در معاملات فیوچرز شما می‌توانید علاوه بر افزایش قیمت، از کاهش قیمت یک ارز نیز سود کسب کنید و این بستگی به پوزیشن معاملاتی شما دارد.

از آنجایی که، معاملات فیوچرز مربوط به پرایس اکشن‌های یک رمز ارز است و ربطی به خود آن ارز ندارد، با معاملات اسپات تفاوت بسیاری دارند. از جمله ویژگی‌های معالات آتی در بازار ارز دیجیتال، امکان معامله با مارجین تریدینگ یا لوریج بالا می‌باشد.

مزایا و معایب قراردادهای آتی چیست؟

  • پوشش ریسک قیمت
  • روند بازار را حدس بزنید
  • نقدینگی بالا
  • تنوع زیاد
  • معایب و ریسک‌های قرارداد آتی

آیا کاربران ایرانی می‌توانند از معاملات فیوچرز استفاده کنند؟

کاربران ایرانی می‌توانند با ثبت نام در صرافی ‌های خارجی و معتبر مانند کوکوین و بایننس، از معاملات فیوچرز استفاده کنند. تقریبا در اکثر صرافی های خارجی بخشی مجزا با‌عنوان فیوچرز یا Perpetual قرار داده شده که کاربران در آن یک ارز دیجیتال را تحت عنوان یک قرارداد آتی معامله می‌کنند. متاسفانه در حال حاضر هیچ صرافی ارز دیجیتال ایرانی وجود ندارد که از معاملات فیوچرز پشتیبانی کند و این موضوع به یکی از بزرگ‌ترین تفاوت‌های اکسچنج‌های خارجی نسبت به اکسچنج‌های ایرانی تبدیل شده است. این موضوع زمانی به چشم می‌آید که کاربران ایرانی برای معامله در صرافی ‌های معتبر دنیا با انواع و اقسام مشکلات از جمله تحریم‌های جهانی دست و پنجه نرم می‌کنند. متاسفانه اکثر اکسچنج‌های معتبر دنیا ایران را در لیست تحریم‌های خود قرار داده‌اند و در صورتی که به هویت کاربران ایرانی پی ببرند، سریعا حساب آن‌ها را بلوکه و مسدود می‌کنند (البته امکان برداشت از حساب به‌مدت محدود وجود دارد.)

ولی از امروز کاربران ایرانی میتوانند در صرافی مون ایکس بیتی معاملات فیوچرز خودر را انجام دهند. همچنین صرافی های مثل کوینکس و بینگ ایکس هم هستند.

آموزش ترید در فیوچرز پرپچوال MoonXBT

ابتدا باید در صرافی مون ایکس بیتی ثبت نام خود را انجام دهید و بعد از وارد شدن به حساب کاربری خود حق استفاده از قسمت معامله فیوچرز را خواهید داشد.

بعد به قسمت Contract در منوی صرافی بروید و وارد بخش USDT Perpetual شوید.

فیوچرز پرپچوال MoonXBT
فیوچرز پرپچوال مون ایکس بیتی

در این صفحه شما میتوانید کل خدماتی که صرافی در اخیار شما قرار میدهد را ببینید.

  1. انتخاب توکن مورد نظر برای ترید.
  2. انجام تنظیمات مربوط به باز کردن پوزیش لانگ یا شورت
  3. ۳ تاریخچه پوزیشن های باز و اوردهای فعال و تاریخچه تریدها
فیوچرز پرپچوال MoonXBT
پرپچوال MoonXBT

در مون ایکس بیتی برای سفارش گذاری چند حالت مختلف وجود دارد:

  • Limit
  • Market
  • Limit Stop
  • Limit Stop
  • Market Stop
  • Trailing Stop
  • Take Profit Limit
  • Take Profit Market

ترید در حالت لیمیت Limit با قیمت مشخص

  1. از بین حالت های موجود Limit را انتخاب کنید تا بتوانید با قیمت دلخواه وارد معامله بشید.
  2. در قسمت Amount مقداری که میخاهید وارد پوزیشن بشید را وارد کنید.
  3. قیمت مورد نظر خود را هم در قسمت Price برای ثبت سفارش وارد کنید.
  4. به کمک دکمه های موجود پوزیشن لانگ یا شورت باز کنید.
  5. در این قسمت میتوانید نوع معامله را بر روی GTC و IOC و FOK انتخاب کنید.
    GTC: تا زمانی که سفارش اجرا یا لغو شود به قوت خود باقی می ماند.
    IOC: هر بخشی از سفارش IOC که نمی تواند بلافاصله پر شود لغو می شود.
    FOK: کل سفارش باید بلافاصله به طور کامل اجرا شود، در غیر این صورت، لغو خواهد شد.
  6. در این قسمت هم میتوانید معامله را روی کراس یا ایزوله تنظیم کنید. در حالت ایزونه میتوانید لوریج معامله خود را تغییر دهید.
فیوچرز پرپچوال MoonXBT
ترید حالت لیمیت پرپچوال MoonXBT

ترید در حالت مارکت Market با قیمت موجود

دقیقا مشابه حالت قبل است با این تفاوت که دیگه قیمت ورود به پوزشن را نمیتوانید خودتان مشخص کنید و با قیمت حال حاضر مارکت وارد پوزیشن لانگ یا شورت میشوید.

  1. مقداری که میخواهید وارد پوزیش بشید را وارد کنید.
  2. پوزیش لانگ یا شورت خود را باز کنید.
  3. کراس یا ایزوله بودن معامله خود را مشخص کنید.
فیوچرز پرپچوال MoonXBT
ترید در حالت مارکت پرپچوال MoonXBT
  • Post-Only چیست؟ یک سفارش فقط پس از فروش بلافاصله در برابر بازار اجرا نمی شود. برای اطمینان از تخفیف Maker استفاده کنید. اگر در مقابل دستورهای استراحت اجرا شود، در عوض لغو خواهد شد.
  • Hidden چیست؟ اگر این تیک را بزنید سفارشات شما در دفترچه سفارش یا اوردر بوک نمایش داده نمی شوند.

ترید در حالت Stop-Limit در پرپچوال MoonXBT

Stop-Limit: سفارشی شبیه به توقف ضرر. این اجازه می دهد تا پس از شروع سفارش، محدودیتی روی سفارش اعمال شود. می توانید از این دستور برای کنترل سطح خروجی خود استفاده کنید.
لطفاً توجه داشته باشید که اگر قیمت حد مجاز پس از فعال شدن با هیچ سفارش دیگری در لیست سفارش مطابقت نداشته باشد، موقعیت شما ممکن است بسته نشود. شما می توانید قیمت محدود تهاجمی تری را انتخاب کنید.

سفارش توقف ضرر شما زمانی فعال می شود که قیمت فعلی به قیمت ماشه (trigger price) برسد. مثلا:
حد ضرر در معاملات شورت: قیمت فعلی <= قیمت ماشه
حد ضرر در معاملات لانگ: قیمت فعلی >= قیمت ماشه

شما میتوانید معاملات استاپ-لیمیت خود را در حالت های مختلف زیر انجام دهید.

  • Limit Stop
  • Market Stop
  • Trailing Stop
  • Take Profit Limit
  • Take Profit Market

شما میتوانید مشخص کنید وقتی قیمت به trigger price برسد سپس معامله شما در حالت لانگ یا شورت با قیمت مارکت یا قیمت های که تنظیم کردید باز شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا