چگونه دلار بخریم و وارد بازار ارزهای دیجیتال شویم؟

ارزهای دیجیتال

انقلاب دیجیتال تغییری از فناوری آنالوگ و الکترونیکی به فناوری دیجیتال است و در حال حاضر در اوج خود قرار دارد.  از آن‌جایی که ما در عصر دیجیتال زندگی می کنیم، منطقی است که شکل دیجیتالی پول، یعنی ارز دیجیتال، باید ظاهر می‌شد.  کریپتوکارنسی به عنوان شکل دیجیتالی پول با کمک تکنیکی به نام رمزنگاری عمل می‌کند.

  این ارز دیجیتال مبتنی بر کتاب دیجیتالی شده به‌اصطلاح کتاب اصلی تمام تراکنش‌های ساعت‌های رمزنگاری به نام بلاک‌چین است.  بلاک‌چین تراکنش‌های فردی و مالکیت تمام ارزهای رمزپایه در گردش را ثبت می‌کند و این سیستم توسط به اصطلاح «ماینرها» بلاک‌چین مدیریت می‌شود که باید تمام تراکنش‌های رخ داده را به روز کنند و از صحت اطلاعات اطمینان حاصل کنند.  به این ترتیب امنیت تراکنش تایید می‌شود.

ارزهای دیجیتال و اهمیت آن‌ها

 یکی از بزرگترین اختراعات فناوری در دنیای مدرن که توجه بسیاری را به خود جلب کرده است،‌‌ پدیده ارزهای دیجیتال است.طبق برخی نظرات، این بزرگترین اختراع فناوری در ده سال اخیر است. بنابراین ارزهای دیجیتال در مدت زمان بسیار کوتاهی بسیار محبوب شدند.

 کریپتوکارنسی نشان‌دهنده یک دارایی دیجیتال است که هدف اصلی آن رسانه ای شدن در مبادله است و در‌ حین انجام این کار، از رمزنگاری استفاده می‌کند تا تمام تراکنش‌ها ایمن شوند، هر چیزی که جدید ظاهر می‌شود توسط سیستم خودش کنترل می‌شود.  شاید بتوان گفت که رمزارز زیرمجموعه‌ای از ارزهای دیجیتال است. 

اولین ارز دیجیتالی که تا به حال ساخته شد، بیت‌کوین بود، در سال 2009. پس از آن، بسیاری از ارزهای دیجیتال دیگر در بازار ظاهر شدند، اما آلت‌کوین نامیده می‌شدند، زیرا ترکیبی از جایگزین‌های بیت‌کوین را نشان می‌دادند.  بیت کوین یک سیستم متمرکز ندارد و هیچکس نمی‌تواند آن را به طور کامل کنترل کند.

واقعیت در مورد این ارزهای دیجیتال این است که کنترل آن‌ها برای دولت و مجریان قانون بسیار دشوار است.  آن‌ها به هیچ وجه نمی توانند آن‌ها را تحت تأثیر قرار دهند و  فقط می‌توانند آن را به عنوان یک روش تجارت بپذیرند.

چگونه ارز دیجیتال بخریم

آیا به سرمایه گذاری روی ارز دیجیتال فکر می‌کنید؟

اگرچه بیت‌کوین احتمالاً شناخته‌شده‌ترین پول دیجیتال است، اما هزاران ارز دیجیتال دیگر در حال حاضر وجود دارند. سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال می‌تواند اشکال مختلفی داشته باشد، از خرید مستقیم ارز دیجیتال تا سرمایه‌گذاری در صندوق‌ها و شرکت‌های رمزنگاری‌‌  برای سرمایه‌گذاری مستقیم در ارزهای دیجیتال، می‌توانید با استفاده از یک صرافی رمزنگاری یا از طریق دلال‌های خاص، ارز دیجیتال خریداری کنید.

انواع مختلف سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

وقتی به سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال فکر می‌کنید، ممکن است به خرید و نگه‌داری یک یا چند سکه رمزنگاری فکر کنید. خرید مستقیم ارزهای دیجیتال احتمالاً رایج ترین راه برای افزودن ارز دیجیتال به‌ سبد خود است، اما وقتی نوبت به سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال می‌رسد، چند گزینه متفاوت دارید:

1. خرید مستقیم ارز دیجیتال

می‌توانید انتخاب کنید که مستقیماً یک یا چند ارز دیجیتال خریداری و ذخیره کنید.  گزینه‌های شما از معتبرترین ارزهای دیجیتال مانند اتریوم و بیت‌کوین گرفته ارزهای تقریباً ناشناخته‌ای که به تازگی منتشر شده‌اند، متغیر است.

2. در شرکت‌های ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری کنید

می‌توانید در شرکت‌هایی سرمایه‌گذاری کنید که تمرکز جزئی یا کلی روی ارزهای دیجیتال دارند.

3. سرمایه‌گذاری در صندوق‌های متمرکز بر ارزهای دیجیتال

اگر نمی‌خواهید از بین شرکت‌های ارز دیجیتال انتخاب کنید، می‌توانید به جای آن تصمیم بگیرید که در یک صندوق متمرکز بر ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری کنید.‌ مانند صندوق‌های شاخص و صندوق‌های آتی

ارز دیجیتال

نحوه خرید ارز دیجیتال از صرافی

اگر می‌خواهید مستقیماً روی ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنید، می‌توانید از صرافی ارز دیجیتال استفاده کنید.  در اینجا نحوه خرید ارز دیجیتال از طریق صرافی آورده شده است.

1. انتخاب کنید که از کدام صرافی ارز دیجیتال می‌خواهید استفاده کنید. بهترین گزینه شما یک صرافی معتبر و شناخته شده با تعداد زیادی ارز است.

2. یک حساب کاربری در صرافی ارزهای دیجیتال ایجاد کنید. برای تکمیل مراحل ثبت نام باید اطلاعات شخصی خود را ارائه دهید و هویت خود را تأیید کنید.

3. قبل از اینکه بتوانید هر کریپتویی بخرید، باید حساب صرافی خود را با ارز دیگری مانند دلار آمریکا تامین کنید.

4. تصمیم بگیرید که کدام ارز دیجیتال را می‌خواهید بخرید. شما می‌توانید انتخاب کنید که در یک یا چند ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری کنید.

چگونه با دلار ارز دیجیتال بخریم

می‌توانید از تابع خرید کریپتو در وب‌سایت صرافی‌ها برای خرید ارزهای دیجیتال استفاده کنید. کریپتو خریداری شده به کیف پول شما واریز می شود و می‌توانید تجارت را در صرافی شروع کنید.

کدام کشور ارز دیجیتال خود را دارد؟

چین یکی از پیشگامان حوزه ارز دیجیتال است. این کشور کاوش یک ارز دیجیتال بالقوه را در سال 2014 آغاز کرد ارز دیجیتال خود را در سال 2020 راه اندازی کرد. ارز آن یوان دیجیتال است.

نحوه ذخیره ارز دیجیتال

هنگامی که ارز دیجیتال را خریداری کردید، باید آن را با خیال راحت ذخیره کنید تا از هک یا سرقت محافظت کنید. معمولاً ارزهای رمزنگاری شده در کیف پول‌های رمزنگاری شده ذخیره می‌شوند که دستگاه‌های فیزیکی یا نرم‌افزار آنلاینی هستند که برای ذخیره کلیدهای خصوصی ارزهای دیجیتال شما به صورت امن استفاده می‌شوند. برخی از صرافی‌ها خدمات کیف پول ارائه می‌کنند و ذخیره‌سازی مستقیم از طریق پلتفرم را برای شما آسان می‌کنند. با این حال، همه صرافی‌ها یا کارگزاران به طور خودکار خدمات کیف پول را برای شما ارائه نمی‌دهند.

با ارز دیجیتال چه چیزی می‌توانید بخرید؟

زمانی که بیت‌کوین برای اولین بار راه اندازی شد، در نظر گرفته شده بود که رسانه‌ای برای تراکنش‌های روزانه باشد و خرید همه چیز از یک فنجان قهوه گرفته تا کامپیوتر یا حتی اقلام بزرگ مانند املاک و مستغلات را ممکن می‌سازد. این کاملا محقق نشده است و در حالی که تعداد مؤسسات پذیرنده ارزهای رمزنگاری شده در حال افزایش است، تراکنش‌های بزرگ مربوط به آن نادر است. با این وجود، خرید انواع محصولات متنوع از وب سایت‌های تجارت الکترونیک با استفاده از رمزنگاری امکان پذیر است. 

چهار نکته برای سرمایه‌گذاری ایمن در ارزهای دیجیتال

طبق گزارش مصرف‌کننده، همه سرمایه‌گذاری‌ها دارای ریسک هستند، اما برخی از کارشناسان ارزهای دیجیتال را یکی از گزینه‌های سرمایه‌گذاری پرخطرتر می‌دانند. اگر قصد سرمایه گذاری در ارزهای رمزنگاری شده را دارید، این نکات می تواند به شما در انتخاب‌های آموزشی کمک کند.

تبادلات پژوهشی

قبل از سرمایه‌گذاری، در مورد مبادلات ارزهای دیجیتال اطلاعات کسب کنید.تحقیقات خود را انجام دهید، بررسی‌ها را بخوانید و قبل از حرکت با سرمایه گذاران با تجربه تر صحبت کنید.

بدانید چگونه ارز دیجیتال خود را ذخیره کنید

اگر ارز دیجیتال خریداری می‌کنید، باید آن را ذخیره کنید. می‌توانید آن را در صرافی یا کیف پول دیجیتال نگه دارید. در حالی که انواع مختلفی از کیف پول ها وجود دارد، هر کدام مزایا، الزامات فنی و امنیت خود را دارند. مانند صرافی‌ها، قبل از سرمایه‌گذاری باید گزینه‌های ذخیره‌سازی خود را بررسی کنید.

سرمایه گذاری های خود را متنوع کنید

تنوع کلیدی برای هر استراتژی سرمایه‌گذاری خوب است، و این در زمانی که شما در ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری می‌کنید صادق است. برای مثال، تمام پول خود را در بیت کوین قرار ندهید، فقط به این دلیل که این نامی است که شما می شناسید. هزاران گزینه وجود دارد و بهتر است سرمایه گذاری خود را در چند ارز تقسیم کنید.

برای نوسانات آماده شوید

بازار ارزهای دیجیتال بسیار نوسان دارد، بنابراین برای فراز و نشیب آماده باشید. شاهد نوسانات چشمگیر قیمت‌ها خواهید بود. اگر سبد سرمایه گذاری شما نمی‌تواند از عهده آن برآید، ممکن است ارز دیجیتال انتخاب عاقلانه‌ای برای شما نباشد. سرمایه گذاری روی چیز جدید با چالش‌هایی همراه است، پس آماده باشید. اگر قصد شرکت دارید، تحقیقات خود را انجام دهید و برای شروع به صورت محافظه کارانه سرمایه گذاری کنید.

برای اطلاع از 10ارز دیجیتال برتر بازار اینجا کلیک کنید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا