تریدرها از کدام نوع معامله بیشتر استفاده می‌کنند؟

معاملات ارز دیجیتال چیست؟

تراکنش‌های مربوط به ارزهای دیجیتال که با استفاده از رایانه یا کیف پول الکترونیکی متصل به اینترنت یا شبکه‌های تعیین‌شده انجام می‌شوند. در مقابل، ارزهای فیزیکی، مانند اسکناس و سکه‌های ضرب شده، ملموس هستند، به این معنی که دارای ویژگی‌های فیزیکی مشخصی هستند.

تریدر چه کسی است؟

شخصی که کارش تجارت ارز و کسب سود از تفاوت نرخ ارز است. تریدر که به عنوان تریدر خارجی یا معامله‌گر فارکس نیز شناخته می‌شود، شخصی است که ارزها را در مبادلات خارجی معامله می‌کند. بازیگران اصلی در این بازار موسسات مالی مانند بانک‌های تجاری، بانک‌های مرکزی، مدیران پول و صندوق‌های تامینی هستند. شرکت‌های جهانی از بازارهای فارکس برای محافظت از ریسک ارز از معاملات خارجی استفاده می‌کنند.

انواع معاملات

معاملات نوسانی 

معاملات نوسانی شامل انجام معاملاتی است که از چند روز تا چند ماه طول می‌کشد تا از یک حرکت قیمت پیش‌بینی شده سود ببرید. معاملات نوسانی، معامله گر را در معرض ریسک یک شبه و آخر هفته قرار می‌دهد، جایی که قیمت می‌تواند شکاف داشته باشد و جلسه بعدی را با قیمتی کاملا متفاوت باز کند.

معاملات نوسانی سبکی از معاملات است که تلاش می‌کند سودهای کوتاه‌مدت تا میان‌مدت یک سهام (یا هر ابزار مالی) را در مدت چند روز تا چند هفته به دست آورد. معامله گران نوسان در درجه اول از تحلیل تکنیکال برای جستجوی فرصت‌های معاملاتی استفاده می‌کنند. معامله گران نوسان ممکن است علاوه بر تجزیه و تحلیل روندها و الگوهای قیمت، از تحلیل بنیادی نیز استفاده کنند.

به طور معمول، معاملات نوسانی شامل نگه داشتن یک موقعیت طولانی یا کوتاه مدت برای بیش از یک جلسه معاملاتی است، اما معمولاً بیش از چند هفته یا چند ماه نیست. این یک چارچوب زمانی کلی است، زیرا برخی از معاملات ممکن است بیش از چند ماه طول بکشد، با این حال معامله‌گر ممکن است همچنان آن‌ها را معاملات نوسانی در نظر بگیرد. معاملات نوسانی نیز می‌تواند در طول یک جلسه معاملاتی رخ دهد، اگرچه این یک نتیجه نادر است که به دلیل شرایط بسیار نوسان ایجاد می‌شود.

 هدف از معاملات نوسانی، گرفتن بخشی از یک حرکت بالقوه قیمت است. در حالی که برخی از معامله گران به دنبال سهام بی‌ثبات با تحرک زیاد هستند، برخی دیگر ممکن است سهام آرام تر را ترجیح دهند. در هر صورت، معاملات نوسانی فرآیندی است برای شناسایی مکان‌های بعدی احتمال حرکت قیمت دارایی، وارد کردن یک موقعیت، و سپس کسب بخشی از سود در صورت تحقق آن حرکت. معامله گران نوسانی موفق فقط به دنبال گرفتن بخشی از حرکت قیمت مورد انتظار هستند و سپس به فرصت بعدی می‌روند.

معاملات روزانه

 در حالی که معاملات روزانه چند دهه است که وجود دارد  محبوبیت آن در سال‌های اخیر به شدت افزایش یافته است. این به این دلیل است که افراد بیشتری به دنبال راه‌هایی برای دستیابی به آزادی مالی هستند. و احتمالات زندگی را بر اساس قوانین خود بررسی کنید. حتی با وجود نوسانات بازار، افراد بیشتری وارد معاملات روزانه می‌شوند.

با این حال، با سرمایه گذاری بسیاری از معامله‌گران، احتمال سود روزانه ممکن است افزایش یابد. اما، آن‌ها مقدار معینی از خطرات مرتبط با آن هستند. به این ترتیب، می توانید خودتان تصمیم بگیرید که از هم اکنون وارد معاملات روزانه شوید یا خیر.

با وجود تعداد زیادی معامله‌گر فعال روزانه، می‌توانید اطلاعات بیشتری در مورد نحوه تجارت روزانه کسب کنید. و شروع کار با آن نیز آسان است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک حساب کاربری باز کنید. با این حال، خرید و فروش سفارشات پس از باز کردن حساب برای هیجان بهترین راه برای شروع نیست.

شما باید ابتدا خودتان را مانند همه در هر حرفه‌ای آموزش دهید. همچنین، باید تجارت روزانه را با دانش جمع آوری شده تمرین کنید. علاوه بر این، ممکن است چند ماه یا حتی یک سال طول بکشد تا از سود لذت ببرید.

در حالی که یادگیری اصول معاملات روزانه اولین گام است، این به تنهایی موفقیت شما را تضمین نمی‌کند. شما باید در مورد احساسات خود سختگیر باشید، معاملات خود را برنامه ریزی کنید و به آن‌ها پایبند باشید. جمع آوری اطلاعات و کسب تجربه عملی برای سفر تجاری شما مهم است.

صرف نظر از اینکه چقدر باتجربه هستید، هرگز با پولی کار نکنید که نمی‌توانید از دست بدهید. حتی اگر یک استراتژی قوی دارید، نتایج ممکن است منفی و بی‌ثبات باشد. هر زمان که این اتفاق افتاد، هرگز زیاده روی نکنید به این امید که آن را برگردانید.

معاملات اسکالپ

تجارت اسکالپ، یا اسکالپینگ، یک استراتژی تجاری محبوب است که برای مدت بسیار طولانی وجود داشته است. در این روش معاملاتی، معامله گران در طول روز چندین بار سهام را برای کسب سود ناچیز خرید و فروش می‌کنند.

این معمولاً به محض اینکه معامله‌گر وارد یک معامله می‌شود و مقداری سود می‌برد، انجام می‌شود. معامله گرانی که از این سبک معاملاتی استفاده می‌کنند به عنوان اسکالپر شناخته می‌شوند و می‌توانند 10 تا 100+ معامله را در یک روز انجام دهند تا حتی کوچکترین سود را به دست آورند.

اسکالپینگ معامله گران را جذب می‌کند زیرا آن‌ها را در معرض خطر کمتری قرار می‌دهد و فرصت‌های معاملاتی بیشتری را ارائه می‌دهد. علاوه بر این، معامله‌گران می‌توانند با حرص و طمع مبارزه کنند. زیرا بازدهی بسیار کمی را هدف قرار می‌دهند. با این حال، به یاد داشته باشید، معاملات روزانه خطرناک است. اگرچه این استراتژی محبوب است، اما به هیچ وجه آسان نیست. موفقیت در تجارت نیازمند تلاش بسیار زیاد است.

معاملات خرید و نگهداری

خرید و نگهداری یک استراتژی سرمایه گذاری غیرفعال است که در آن سرمایه گذار سهام را خریداری می‌کند و آن‌ها را برای مدت طولانی بدون توجه به نوسانات در بازار نگه می‌دارد. سرمایه‌گذاری که از استراتژی خرید و نگه‌داری استفاده می‌کند، به طور فعال سرمایه‌گذاری‌ها را انتخاب می‌کند اما هیچ نگرانی برای تغییرات کوتاه‌مدت قیمت و شاخص‌های فنی ندارد. بسیاری از سرمایه گذاران افسانه‌ای مانند وارن بافت و جک بوگل رویکرد خرید و نگه داشتن را به عنوان ایده‌آل برای افرادی که به دنبال بازده بلندمدت سالم هستند ستایش می‌کنند.

سرمایه گذاری متعارف نشان می‌دهد که با افق زمانی طولانی، سهام بازده بالاتری نسبت به سایر طبقات دارایی مانند اوراق قرضه دارند. با این حال، بحث‌هایی در مورد اینکه آیا استراتژی خرید و نگه داشتن بر استراتژی سرمایه گذاری فعال برتری دارد یا خیر وجود دارد . هر دو طرف استدلال‌های معتبری دارند ، اما استراتژی خرید و نگهداری دارای مزایای مالیاتی است زیرا سرمایه‌گذار می‌تواند مالیات بر عایدی سرمایه را بر روی سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت به تعویق بیندازد.

خرید و نگهداری نیز برای سرمایه گذارانی که زمان زیادی برای تحقیق در بازار صرف نمی‌کنند، مطلوب است. بزرگترین نقطه ضعف استراتژی خرید و نگهداری این است که مقادیر زیادی سرمایه را جذب می‌کند. مانند همه سرمایه گذاران، خرید و دارندگان باید از تنوع استفاده کنند تا به اندازه کافی از خود در برابر ریسک محافظت کنند.

اگر ریسک گریز هستید و نگرانی اصلی شما حفظ سرمایه و سود بلندمدت است، استراتژی خرید و نگهداری احتمالا بهترین انتخاب شما خواهد بود. اگر با ریسک و نوسانات بیشتر مشکلی ندارید و مایلید هر روز برای مدیریت سرمایه گذاری خود وقت بگذارید، یک استراتژی معاملاتی فعال می‌تواند کارساز باشد.

معاملات روندی

معاملات روندی استراتژی است که معامله گران را درگیر تجزیه و تحلیل جهت خطوط روند برای ابزارهای مالی می‌کند . برای یک روند صعودی، معامله گران به دنبال خرید طولانی و خرید هستند، و زمانی که یک سهم یا دارایی روند نزولی را مشاهده می‌کند، معامله گران به دنبال کوتاهی و فروش هستند.

بازار همیشه هر یک از سه روند را دنبال می‌کند: روند صعودی، روند نزولی و جانبی. از آن‌جایی که سرمایه گذاران استراتژی‌های اثبات شده‌ای برای شناسایی این روندها و اجرای سفارشات دارند، معاملات روند یکی از امن ترین و سودآورترین تکنیک‌های معاملاتی است. معامله گران راه‌های مختلفی را برای شناسایی این روندهای اولیه ارائه کرده‌اند، از جمله نگاه کردن به اقدامات قیمت، اما رایج ترین استراتژی‌های معاملاتی روند از شاخص‌های فنی استفاده می‌کنند. شاخص‌های معاملاتی روند محبوب عبارتند از:

  1. میانگین متحرک
  2. شاخص قدرت نسبی (RSI)
  3. شاخص جهت‌دار متوسط ​​(ADX)

بهترین راه برای یادگیری در مورد معاملات روند، و استفاده از شاخص‌های روند، این است که آن‌ها را برای خودتان امتحان کنید و ببینید کدام استراتژی برای شما بهتر عمل می‌کند. می‌توانید با یک حساب آزمایشی در محیطی بدون ریسک معامله کنید.

برای راهنما خرید و فروش ارزهای دیجیتال می‌توانید به مقاله شروع خرید و فروش ارزهای دیجیتال مراجعه کنید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا