آموزش لانگ در کوینکس در سایت

آموزش لانگ در کوینکس در سایت، کوینکس یکی از معتبرترین صرافی های ارز دیجیتال در دنیا به شمار می آید که امکان معامله بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال را در اختیار کاربران قرار می دهد. یکی از مزایای کوینکس، ارائه سکوی معاملاتی پیشرفته با امکانات متنوع برای تجارت گران و حرفه ای های بازار ارز دیجیتال است.

معامله لانگ یکی از انواع معاملات است که توجه زیادی را در بازار ارز دیجیتال به خود جلب کرده است. صرافی کوینکس نیز همانند دیگر صرافی‌ها از این ویژگی برخوردار بوده و به کاربران خود این نوع از معاملات را ارائه می‌کند.

آموزش لانگ در کوینکس برای کسانی که مایلند از این روش معامله در ارز دیجیتال استفاده کنند بسیار حائز اهمیت است. در ادامه، مراحل مختلف معامله لانگ در کوینکس با جزئیات کامل شرح داده خواهد شد. همراه ما باشید.

پوزیشن لانگ یا موضع خرید چیست؟

پوزیشن لانگ زمانی اتخاذ می‌شود که معامله‌گر انتظار افزایش قیمت یک دارایی را داشته باشد. این موضع‌گیری معمولاً همراه با روند صعودی بازار است؛ به این معنا که معامله‌گر، دارایی مورد نظر را با قیمت پایین‌تر خریداری کرده و انتظار دارد در آینده بتواند آن را با قیمت بالاتری بفروشد و به این ترتیب سود کسب نماید.

از جمله مزایای پوزیشن لانگ می‌توان به توانایی بهره‌برداری از روندهای صعودی بازار و کسب سود، و همچنین ریسک پایین‌تر آن در بلندمدت اشاره کرد. از سوی دیگر، اخبار منفی بازار و نوسانات لحظه‌ای قیمت، از جمله معایب اتخاذ این موضع محسوب می‌شوند.

به عنوان مثال فرض کنید قیمت بیت کوین ۱۰ هزار دلار است و شما با پیش‌بینی روند صعودی، ۱۰ بیت کوین خریداری کرده و منتظر افزایش قیمت تا ۱۱ هزار دلار هستید تا بتوانید با سود ۱۰ هزار دلاری آن را بفروشید.

برای ضرب کردن سود هنگام افزایش قیمت چه باید کرد؟

فرض کنید 2000 دلار USDT دارید و می‌توانید با استفاده از 10 برابر اهرم مالی، 1 بیت کوین در بازار BTCUSDT خریداری کنید.

وقتی قیمت بیت کوین به 25000 دلار برسد، سود شما 1 * (25000-20000) = 5000 دلار USDT خواهد بود.

اگر 2000 دلار USDT را برای خرید اسپات بیت کوین استفاده می‌کردید، تنها می‌توانستید 500 دلار سود کسب کنید. در حالی که در معاملات آتی با اهرم 10 برابر، سود شما 10 برابر می‌شود.

مقدار موقعیت1 بیت کوینقیمت بازشده20000 دلار USDTقیمت بسته شده25000 دلار USDTسود5000 دلار USDT

توجه داشته باشید به منظور ساده سازی محاسبات، محاسبه پرمیم، سود و زیان مارجین، کارمزدهای معاملاتی و کارمزد تامین مالی در بالا لحاظ نشده است.

چگونه در قراردادهای آتی خطی پوزیشن لانگ باز کنیم

مثال: در بازار BTCUSDT به صورت مارجین متقاطع و با اهرم 5 برابر یک پوزیشن لانگ باز کنید.

1. وارد صفحه معاملات آتی شوید

وارد وبسایت رسمی کوینکس CoinEx شده و پس از ورود به حساب کاربری خود، گزینه [بازارهای آتی] را در منوی بالای صفحه انتخاب کنید.

وارد صفحه معاملات آتی شوید
وارد صفحه معاملات آتی شوید

روی گزینه [قراردادهای خطی] کلیک کرده و جفت معاملاتی BTCUSDT را جستجو کنید.

قرارداهای خطی
قرارداهای خطی

2. انتقال وجوه به حساب آتی

روی دکمه “انتقال” کلیک کرده، جهت انتقال را از [اسپات] به [آتی] تنظیم کنید، نوع ارز و مقدار آن را تأیید و سپس روی [تأیید] کلیک نمایید.

انتقال وجوه به حساب آتی
انتقال وجوه به حساب آتی
انتقال وجوه به حساب آتی
انتقال وجوه به حساب آتی

3. تنظیم حالت مارجین و تغییر اهرم

روی دکمه “حالت موقعیت” کلیک کرده، حالت مارجین را به صورت [متقاطع] تنظیم کنید و اهرم [5 برابر] را انتخاب نمایید، سپس روی [تأیید] کلیک کنید.

تنظیم حالت مارجین و تغییر اهرم
تنظیم حالت مارجین و تغییر اهرم
تنظیم حالت مارجین و تغییر اهرم
تنظیم حالت مارجین و تغییر اهرم

4. خرید بیت کوین برای باز کردن پوزیشن لانگ

به عنوان مثال سفارش محدوده قیمتی را در نظر بگیرید. [قیمت] و [مقدار] را تنظیم کرده و روی [خرید/لانگ] برای ارسال سفارش کلیک کنید.

خرید بیت کوین برای باز کردن پوزیشن لانگ
خرید بیت کوین برای باز کردن پوزیشن لانگ

می‌توانید جزئیات موقعیت را در [موقعیت فعلی] پس از اجرای سفارش بررسی کنید.

خرید بیت کوین برای باز کردن پوزیشن لانگ
خرید بیت کوین برای باز کردن پوزیشن لانگ

5. برای بستن موقعیت زمانی که قیمت به سطح مورد انتظار افزایش یافت، بیت کوین را بفروشید

گزینه 1: بستن پوزیشن در بخش ارسال سفارش

به عنوان مثال سفارش محدوده قیمتی را در نظر بگیرید. [قیمت] و [مقدار] را تنظیم کرده و روی [فروش/شارت] برای ارسال سفارش کلیک کنید. هنگامی که سفارش اجرا شد، پوزیشن شما بسته خواهد شد.

توجه داشته باشید هنگام بستن پوزیشن در بخش سفارش‌گذاری، مقدار سفارش نباید بیشتر از مقدار پوزیشن باز شده باشد. در غیر این صورت، پس از اجرای سفارش یک پوزیشن در جهت مخالف باز خواهد شد.

5. برای بستن موقعیت زمانی که قیمت به سطح مورد انتظار افزایش یافت، بیت کوین را بفروشید
5. برای بستن موقعیت زمانی که قیمت به سطح مورد انتظار افزایش یافت، بیت کوین را بفروشید

گزینه 2: بستن پوزیشن در بخش [موقعیت فعلی]

به عنوان مثال سفارش محدوده قیمتی را در نظر بگیرید. در بخش [موقعیت فعلی] روی دکمه [بستن] کلیک کرده و گزینه [محدوده قیمتی] را انتخاب کنید. سپس [قیمت] و [مقدار] را تنظیم نموده و با کلیک روی [تأیید]، سفارش ارسال می‌شود. هنگام اجرای سفارش، پوزیشن شما بسته خواهد شد.

بستن پوزیشن در بخش [موقعیت فعلی]
بستن پوزیشن در بخش [موقعیت فعلی]
بستن پوزیشن در بخش [موقعیت فعلی]
بستن پوزیشن در بخش [موقعیت فعلی]

گزینه 3: استفاده از [تسویه] یا [TP/SL] برای بستن پوزیشن

هنگام اعمال [تسویه] یا [TP/SL]، سیستم از استراتژی تسویه حراجی برای بستن پوزیشن استفاده می‌کند. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به “استراتژی تسویه حراجی چیست و چگونه در معاملات آتی سود برداری و ضرر قطع کنیم” مراجعه نمایید.

استفاده از [تسویه] یا [TP/SL] برای بستن پوزیشن
استفاده از [تسویه] یا [TP/SL] برای بستن پوزیشن

6. انتقال وجوه به حساب اسپات

روی دکمه “انتقال” کلیک کرده، جهت انتقال را از [آتی] به [اسپات] تنظیم نمایید. [USDT] را انتخاب کرده و مقدار آن را وارد کنید. سپس روی [تأیید] کلیک کنید.

انتقال وجوه به حساب اسپات
انتقال وجوه به حساب اسپات

یادآوری ریسک

معاملات قراردادهای آتی نه تنها امکان ضرب کردن سود با سرمایه کمتر را برای شما فراهم می‌کند، بلکه می‌تواند در صورت حرکت معکوس بازار ضررهای شما را نیز چندین برابر کند. بنابراین به شدت توصیه می‌کنیم کاربران مبتدی از اهرم بالا برای جلوگیری از تسویه اجباری و ورشکستگی استفاده نکنند.

چگونه می‌توان در معاملات اهرمی، سود را در صورت انتظار افزایش قیمت ضرب کرد؟

  1. مثال BCH/USDT را در نظر بگیرید. فرض کنید حداکثر اهرم مجاز 5 برابر باشد و شما انتظار دارید قیمت BCH از 200 دلار به 400 دلار افزایش یابد.
  2. اگر 2000 دلار USDT داشته باشید، می‌توانید با اهرم 5 برابر 8000 دلار قرض بگیرید و 50 عدد BCH به قیمت 200 دلار خریداری کنید. هنگامی که قیمت BCH به 400 دلار رسید، می‌توانید 50 عدد BCH را بفروشید و 20000 دلار جهت بازپرداخت دریافت کنید.
  3. سود شما برابر است با: 50 عدد BCH * (400 – 200) = 10000 دلار
  4. اگر 2000 دلار را در معاملات اسپات سرمایه‌گذاری می‌کردید، تنها 2000 دلار سود می‌بردید؛ ولی با اهرم 5 برابر، سود شما 5 برابر می‌شود.

توجه داشته باشید برای سادگی محاسبات، در مثال بالا کارمزدهای قرض گرفتن پول در نظر گرفته نشده و نتایج صرفاً برای مرجع می‌باشد.

چگونه می‌توان در معاملات اهرمی، سود را در صورت انتظار افزایش قیمت ضربدر کرد؟
چگونه می‌توان در معاملات اهرمی، سود را در صورت انتظار افزایش قیمت ضربدر کرد؟

معرفی صفحه معاملات اهرمی

  1. نوار جستجو و بازارهای معاملاتی
  2. جفت معاملاتی و اطلاعات پایه بازار
  3. نمودار شمعی و نمودار عمق بازار
  4. سود و زیان موقعیت، تنظیمات سفارش و نرخ کارمزدها
  5. بخش انتخاب بازار
  6. بخش ارسال سفارش
  7. نسبت خرید و فروش
  8. دفتر سفارشات
  9. آخرین اجراها
  10. سفارشات فعلی
  11. تاریخچه سفارشات
معرفی صفحه معاملات اهرمی
معرفی صفحه معاملات اهرمی

فرض کنید 100 دلار USDT دارید و می‌خواهید با استفاده از اهرم 5 برابر در بازار BCH/USDT پوزیشن لانگ بخرید. مراحل به شرح زیر است:

به وبسایت رسمی کوینکس (www.coinex.com) مراجعه کرده و پس از ورود به حساب کاربری خود، گزینه [صرافی] را در گوشه بالا سمت چپ انتخاب کنید.

انتخاب گزینه صرافی
انتخاب گزینه صرافی

جفت معاملاتی BCH/USDT را جستجو و انتخاب کرده، سپس در بخش انتخاب بازار، گزینه [معاملات اهرمی] را فعال کنید.

معادلات اهرمی
معادلات اهرمی

روی دکمه انتقال کلیک کرده، جهت انتقال را از [اسپات] به [اهرمی] تنظیم کنید. نوع ارز و مقدار آن را تأیید کرده و روی [تأیید] کلیک نمایید.

معادلات اهرمی
معادلات اهرمی

روی [قرض گرفتن] کلیک کرده، [USDT] را انتخاب کنید. [مقدار] قرض را وارد نموده و تایید کنید که تاگ [تمدید خودکار] فعال باشد. سپس روی [تأیید] کلیک کنید تا قرض گرفتن کامل شود.

توجه: وقتی 100 دلار را به عنوان وثیقه قرار داده و 400 دلار قرض می‌گیرید، سرمایه اصلی شما 5 برابر می‌شود که به معنای اهرم 5 برابر است.

قرض گرفتن Borrow
قرض گرفتن Borrow

با 500 دلار USDT می‌توانید 5 عدد BCH به قیمت 100 دلار در بازار اهرمی BCH/USDT خریداری کرده و یک معامله لانگ راه اندازی کنید.

راه اندازی معامله لانگ
راه اندازی معامله لانگ

هنگامی که قیمت BCH به 200 دلار رسید، 5 عدد BCH را در بازار اهرمی BCH/USDT بفروشید تا 1000 دلار جهت بازپرداخت وام دریافت کنید.

معامله لانگ
معامله لانگ

روی [قرض گرفتن] کلیک کرده و در پنجره باز شده، بر روی تب [بازپرداخت] بروید. [USDT] را انتخاب کرده و [مقدار] را وارد نموده و روی [تأیید] کلیک کنید تا بازپرداخت انجام شود.

عملیات بازپرداخت
عملیات بازپرداخت

روی دکمه انتقال کلیک کرده و جهت انتقال را از [اهرمی] به [اسپات] تنظیم کنید. نوع ارز و مقدار آن را تأیید کرده و روی [تأیید] کلیک نمایید.

اتمام انتقال
اتمام انتقال

هشدار ریسک

معاملات اهرمی نه تنها امکان ضربدر کردن سود با سرمایه کمتر را برای شما فراهم می‌کند، بلکه می‌تواند در صورت حرکت معکوس بازار ضررهای شما را نیز چندین برابر کند. بنابراین به شدت توصیه می‌کنیم کاربران مبتدی از اهرم بالا برای جلوگیری از تسویه اجباری و ورشکستگی استفاده نکنند.

جمع بندی

در این مطلب به آموزش لانگ در کوینکس در سایت رسمی این صرافی پرداختیم. پوزیشن لانگ یا موضع خرید، به معنای خرید یک دارایی با پیش‌بینی افزایش قیمت آن در آینده است. هدف از باز کردن این پوزیشن، خرید دارایی به قیمت پایین‌تر و فروش آن به قیمت بالاتر برای کسب سود می‌باشد.

در کوینکس می‌توان با استفاده از اهرم‌های مالی، پوزیشن‌های بزرگ‌تری باز کرد و سود حاصل از معامله را تا حد قابل توجهی افزایش داد. البته استفاده از اهرم‌های بالا می‌تواند ریسک معامله را نیز به میزان قابل توجهی بالا ببرد.

به طور کلی پوزیشن‌های لانگ، ابزار مناسبی برای بهره‌برداری از روندهای صعودی بازار در کوینکس به شمار می‌آیند. البته همیشه باید رعایت اصول ریسک مدیریت و مدیریت سرمایه، در اولویت قرار گیرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا